tisdag 30 april 2013

Sydney

Hej!
Just nu sitter jag klistrad framför tvn och kollar på Australias The voice, så många bra artister! Och juste förra söndagen var jag med min värdfamilj och Brasilian vän Marcela och kollade på en tv inspelning av X-factor Australia. Det kommer att sändas på TV i september. Så häftigt! Så många bra artister! Speciellt det sista, en kille 19 år och han hade flugit hela vägen från Darwin och så sjöng han och spelade Guitarr! Ååååh så var han snygg! haha The judges var Redfoo from LMFAO, Ronan keeting och Dannii Menouge.
Först satt vi på rätt bra platser på kanten lite högre upp. Men under föreställningen var det folk som lämnade när deras vänner sjungt. Två platser blev lediga I VIP avdelningen bara några meter från the judges. Så mellan aplåderna smög Jag och Marcela ner och satte oss där WOW villken show! Så fäftigt och Marcela var så kär i Ronan Keeting haha!

Var en mycket rolig kväll och dagen efter spenderade jag med Marcela och Anna från Danmark  i Sydney city där vi strosade omkring. Först vid Town Hall och stora shopping centret Pitt street mall, Westfield. Sen träffa vi nio andra utbytesstudenterskompisar vid Circular Quay. Vi chillade på trappan till opera huset och sen tig vi tåget till Max Brenner Mmmm Chocolate restaurant.



 
Denna låten hörde jag varje vecka på body combat strecthen hemma i Sverige men hade då ingen aning om att han var en Aussie och vinnare av x factor!
Vinnare av UK's X factor , sooo good
Marcela & jag

Här hade vi lunch, under Sydney tower

Saknar er alla hemma i Sverige så otroligt mycket!





Tommy Tom sååå rolig kille från Frankrike

Cecé från Frankrike




Anna från Danmark, ja, Marcela och Paula från Tyskland

Atsuki från Japan


Nighttime in Sydney city


Hösten är påväg så nu kan vi ha på oss mössor wiiii :)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag är en tjej på 20 år som ska åka till Australien i augusti. Efter att ha kollat runt lite på din blogg vill jag bara åka ännu mer! Herregud, så himla fina bilder och du verkar som en sån härlig och positiv tjej. Keep it up!
    // Sofia

    SvaraRadera

Skriv gärna något till mig!!!
KRAM